loading...

وبلاگ استیم بویلر ارائه مقالات حرفه ای درباره بخار

دیگ بخار (تولید برق) دیگ بخار صنعتی ، در اصل برای تهیه بخار با موتور بخار ثابت استفاده می شد دیگ بخار یا ژنراتور بخار وسیله ای است که برای تولید بخار با استفاده از انرژی گرما در آب استفاده می شود. ا

دیگ بخار چیست؟

بامداد روشن بازدید : 49 جمعه 24 مرداد 1399 : 14:45 نظرات (0)

دیگ بخار (تولید برق)

دیگ بخار صنعتی ، در اصل برای تهیه بخار با موتور بخار ثابت استفاده می شد

دیگ بخار یا ژنراتور بخار وسیله ای است که برای تولید بخار با استفاده از انرژی گرما در آب استفاده می شود. اگرچه تعاریف تا حدی انعطاف پذیر است ، می توان گفت که تولید کننده بخارهای قدیمی معمولاً دیگهای بخار نامیده می شدند و تحت فشار کم تا متوسط ​​(7-2000 کیلو پاسکالا یا 1-290 psi) عمل می کردند اما در فشارهای بالاتر ، از صحبت کردن معمولی از مولد بخار.

در هر جایی که منبع بخار لازم باشد از دیگ بخار یا ژنراتور بخار استفاده می شود. شکل و اندازه به کاربرد بستگی دارد: موتورهای بخار سیار مانند لوکوموتیو بخار ، موتورهای قابل حمل و وسایل نقلیه جاده ای بخار از دیگ کوچکتر استفاده می کنند که جزء لاینفک وسیله نقلیه است. موتورهای بخار ثابت ، نیروگاه های صنعتی و نیروگاه ها معمولاً دارای یک واحد تولید بخار جداگانه بزرگتر هستند که توسط خطوط لوله به نقطه استفاده وصل می شوند. یک استثناء قابل توجه لوکوموتیو بخار است ، که در آن بخار تولید شده به طور جداگانه به گیرنده (مخزن) روی لوکوموتیو منتقل می شود.


فهرست

1 مولد بخار (مولفه اصلی موتور)
2 نوع دیگ بخار
دیگهای بخار Հայکاک و واگن
دیگ بخار لوله آتش استوانه ای
دیگهای بخار چند لوله ای
3 ، مقاومت ساختاری
4 احتراق
4.1 سوزاندن سوخت های جامد
4.2 گلدان Firetube
4.3 بخاری
4.4 دیگ لوله آب
4.5 ژنراتور بخار فوق بحرانی
5 تصفیه آب
ایمنی 6 دیگ بخار
6.1 دیگ بخار
7 تاسیسات اساسی دیگ بخار
7.1 تاسیسات دیگ بخار
8 پیوست بخار
9 لوازم جانبی احتراق
10 کاربرد دیگهای بخار
تست ژنراتور بخار 11
12 همچنین ببینید
13 مرجع
ژنراتور بخار (مولفه اصلی موتور)

نوع واحد تولید بخار که در نیروگاههای دارای ذغال سنگ استفاده می شود
ژنراتور بخار یا دیگ بخار یکی از اجزای تشکیل دهنده موتور بخار است که به عنوان موتور اصلی در نظر گرفته می شود. با این حال ، باید با آن به طور جداگانه درمان شود ، زیرا انواع مختلفی از ژنراتور را می توان با انواع واحدهای موتور ترکیب کرد. دیگ بخار برای احتراق سوخت و ایجاد گرما شامل یک جعبه آتش نشانی یا کوره است. گرمای تولید شده برای تشکیل بخار ، فرآیند جوش به آب منتقل می شود. این بخار اشباع را با سرعتی تولید می کند که می تواند با توجه به فشار بالای آب جوش متغیر باشد. هرچه دمای اجاق بالاتر باشد ، بخار سریعتر تولید می شود. بخار اشباع تولید شده از این طریق می تواند بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد تا از طریق توربین و ژنراتور نیرو تولید شود ، یا می توان آن را تا دمای بالاتر گرم کرد. این به طور قابل توجهی باعث کاهش محتوای آب معلق می شود و باعث می شود حجم مشخصی از بخار باعث تولید بیشتر شود و گرادیان درجه حرارت بیشتری ایجاد کند ، بنابراین به کاهش احتمال تشکیل میعان کمک می کند. هرگونه گرمای باقیمانده در گازهای احتراق می تواند تخلیه و یا از طریق یک صرفه جویی اقتصادی منتقل شود ، که نقش آن گرم کردن آب خوراک قبل از رسیدن به دیگ است.

انواع دیگهای بخار

اطلاعات بیشتر: کتری لوله آتش نشانی

دیگهای بخار و واگن

برای اولین موتور Newcomen در سال 1712 ، کتری کمی بیشتر از یک کتری بزرگ آبجو بود که در زیر استوانه برق نصب شده بود. از آنجا که قدرت موتور از خلاء ایجاد شده توسط میعانات بخار گرفته می شود ، حجم زیادی از بخار با فشار بسیار کم و بیش از 1 psi (6.9 kPa) مورد نیاز بود ، کل دیگ بخار در آجری قرار گرفت که مقداری گرما را حفظ می کند. من یک آتش سوزی بزرگ زغال سنگ را روی یک شبکه در زیر یک قابلمه کمی مقعر مشتعل کردم که به سطح گرمایش بسیار کمی می داد. بنابراین گرمای ضایعات زیادی در دودکش وجود داشت. در مدل های بعدی ، به ویژه توسط جان اسمیتون ، با گرم شدن گازها در طرفین دیگ ، با عبور از پشته ها ، سطح گرمایش بسیار افزایش یافته است. Smeaton مسیر گاز را با استفاده از پشته های مارپیچ مارپیچ زیر دیگ طولانی تر کرد. این دیگهای بخار برقی در طول قرن 18 به اشکال مختلف مورد استفاده قرار گرفتند. برخی از آنها از یک بخش گرد (یونجه) بودند. یک نسخه بلندتر در یک نقشه مستطیل شکل در حدود سال 1775 توسط بولتون و وات (یک دیگ بخار واگن بالا) ساخته شد. این همان چیزی است که امروزه به عنوان یک دیگ سه گذر شناخته می شود و آتش را در قسمت زیرین گرم می کند ، سپس گازها از یک دودکش لوله مربعی به شکل مربع و در آخر در اطراف طرف های دیگ عبور می کنند.

کتری لوله آتش استوانه ای

مقاله اصلی: کتری فلت

مهندس بریتانیایی جان بلکی طرفدار اولیه شکل استوانه ای بود ، که طرح خود را در سال 1774 پیشنهاد داد. پایان قرن هجدهم شروع به ترکیب آن در پروژه های خود کرد. [استناد به نیاز] با الهام از نوشته های نمودار فشار بالا موتور Leupold که از سال 1725 در آثار دائره المعارف پدید آمده است ، ایوانز "بخار قوی" را ترجیح می دهد ، یعنی موتورهای غیر چگالشی که در آنها فشار بخار به تنهایی حرکت می کند.

منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Boiler_(power_generation)

برچسب ها دیگ بخار ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 572
  • بازدید کلی : 2,130